torsdag den 8. januar 2015

Drømmefødselsdag

Jeg havde den skønneste fødselsdag en kvinde kan drømme om. Jeg havde fødselsdag på en onsdag, som er min fridag og havde bare tænkt mig at hygge alene i løbet af dagen, hente mine nye briller og gå ud og spise med mand og søn om aftenen og derefter i biffen. Sådan blev det slet ikke. For på morgenbordet lå et gavekort på en shoppingtur til mine yndlingsvintage repro (nej, ikke retro, repro er kort for reproduktion) butikker i København, og så havde søde ægtemand (SÆ) taget en fridag for at være sammen med mig. Jeg blev simpelthen så overrasket, og glad! Først troede jeg at vi bare skulle til Lyngby Storcenter, men så gjorde han mig opmærksom på de billeder han møjsommeligt havde klistret på gavekortet han selv havde lavet. Og sådan nogle kjoler kan man ikke få i Lyngby (desværre). 

Så vi startede med at hente mine briller i Lyngby og så kørte vi først til Mondo Kaos på Nørrebro, hvor jeg fandt to kjoler, vi drak en latte i nærheden, og derefter kørte vi ind til Istedgade hvor min anden yndlingsbutik ligger, nemlig Rock'a'Hula, her fandt jeg også to fine kjoler.

Her hænger hele høsten på række:
Sannes repro kjoler

Collectif Noelle Dress, perfekt julekjole i røde og grønne tern:
Collectif Noelle Dress
Jeg har nu tænkt mig at bruge den hele vinteren.

Og sådan ser jeg ud i den:
Collectif Noelle Dress
Jeg har tilsat en mørkegrøn cardigan og en gammel granathalskæde.

20th Century Foxy kjole, som jeg ikke kan finde et billede af på nettet, så I må nøjes med mig:
20th Century Foxy dress

Hell Bunny Raspberry Polka Dot Dress, skøn mørkerød farve:
Hell Bunny Raspberry Polka Dot Dress

Og sådan ser jeg ud i den:
Hell Bunny Raspberry Polka Dot Dress

 Og lige inden min fødselsdag købte jeg denne på Daisy Dapper til halv pris:
Daisy Dapper Elvy Dress

Den hedder Elvy Dress, og sådan ser jeg ud i den:
Daisy Dapper Elvy Dress

Jeg fandt også denne, som jeg forelskede mig i for to års tid siden, men ak, den var for stor. Jeg ledte internettet tyndt, men fandt den aldrig i min størrelse, og gæt så hvad? Så hang den hos Rock'a'Hula i min størrelse. Jeg blev SÅ glad at SÆ foreslog at forære mig den julegave:
Collectif Tartan Dress

Den er fra Collectif og hedder Tartan.

Så nu mangler jeg ikke kjoler foreløbig. Tusind TAK til SÆ for en aldeles vidunderlig fødselsdag, kjoler, latte, frokost og gåtur på Istedgade - det kan ikke gøres bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...