torsdag den 2. januar 2014

ALT for Damerne, nr. 1, 1955

Godt nytår, alle sammen. :)

Ja, jeg har allerede scannet fra et gammelt ALT for Damerne igen, for I år tænkte jeg at jeg vil scanne i ulige måneder, så vi får nogle andre blade på banen. Jeg lægger ud med nummer 1 fra 1955, flot vinterlig forside, hvor I får opskriften på den fine sweater senere i indlægget:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Og husk at alt kan klikkes op i større format. Har du brug for for eksempel opskrifterne i endnu større format, så læg en kommentar og jeg kan sende det til dig på e-mail.

Betro Dem til fru Nini, ugens faste indlæg, hvor der skrives, spørges og svares på om lidt af hvert:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Hvornår skal man give sine døtre "påklædningspenge" (for mig og søn fungerede det fint da han var ca. 14) og der er den om moren som synes hun er mislykkedes i at føre den hjemlige hygge, som hun husker fra sin barndom videre til sine børn. Ak ja, tiderne skifter - og det gør de stadig.

I kikkerten var også et fast ugentligt indlæg, hvor læserne giver gode råd om lidt af hvert:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Man kan f.eks. holde orden i sit broderigarn ved at samle det i konvolutter, der er et tip til hurtigt hakkede løg og der er en vejledning i hvordan man kan lave sig et langt skørt ud af et kort, hvis man lige står og mangler for en aften.

Her er gode råd til indretningen af stuen, hvis den trænger til at blive møbleret om:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Pelsværk, alle kvinders ønskedrøm!:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Ja, den der leopard cape, må da godt find vej til mit klædeskab. Men det må godt være fake-fur, jeg er ikke til pels fra truede dyr.

Og når vi har savlet færdige over Balmain dragten nedenfor, er der til højre lidt idéer til hvis kjolens udskæring er for dyb:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

De gode nytårsforsætter kan holdes hvis man sparer ved at sy selv:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Bæltet er en vigtig detalje:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Og her er vejledning og diagram til at lave et par stykker selv.

Og et andet lille hyggeligt januarprojekt kan jo passende være denne dækkeserviet med lomme til mundservietten, hvilket jeg synes er en fin detalje:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Og her får I opskriften til den fine sweater fra forsiden, så I kan strikke den selv:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Og den kan faktisk strikkes til hele familien:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

 Videre til reklamerne, for der er et vigtigt problem, som enhver kvinde må tage stilling til:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Og når vi har gjort det, kan vi smile og være glade:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Her er der tre små reklamer på stribe:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955
Vaseline, som vi nok skal få brug for i løbet af vinteren. Sans Égal læbestift, som jeg husker fra min barndom. Og Amager Garnforretning, som var så venlige at sende deres garn.

Og en god varmende suppe er altid dejligt, når vinteren viser sig fra sin koldeste side:
Alt for Damerne, nr. 1, 1955

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...