torsdag den 29. august 2013

Strutskørter på stribe

Jeg er jo stor fan af halvtredsermode, og elsker fyldige skørter med strutskørter under. Jeg købte for et par år siden et stort skønt skørt fra Doris Design, men det klædte desværre ikke mine kjoler. Det var både for stort og for kort, men det blev solgt med det samme i min Etsy butik. :)

Nu har jeg igen en fin samling strutskørter, som kan bruges til alle mine kjoler og alle anledninger, selv til at gå på arbejde med! Ja, jeg er blevet så modig at jeg går på arbejde med dem. De synes vist i forvejen at jeg er en skør gammel dame, så hvad pokker. ;) Lad mig præsentere min lille samling sorteret efter fylde, her er det der fylder mindst:
Det er købt for en hel tier på et loppemarked af en kvinde som selv havde syet det. Det fylder nærmest ingen ting, så det er mest for hyggens skyld, men det kan tages uden på et andet skørt og dermed tilføje lidt mere fylde.

Nummer to er fra halvtredserne og fundet på Etsy, det fylder lidt mere, men mest i kraft af dets bløde blonder:
Det er også godt at tage oven på for eksempel nummer tre nedenfor.

Nummer tre er mit absolutte yndlings, det klæder nemlig ALLE mine kjoler og er superbehageligt at ha' på, selvom det er lidt stift. Det fylder lige tilpas, dvs. det holder lige skørtet på kjolen en smule ud, ikke sådan dansekjoleagtigt vildt. Det er også fra halvtredserne og fundet på Etsy:
 Jeg har kortet det lidt af ved at tage lidt af taljen.

Nummer fire er næsten dansekjoleagtigt, men stadig flot under kjolerne, når jeg er i humør til det store strut:
Det er nyt, fundet hos DodoTrading (Etsy), som er Britisk, så ikke noget told og moms bøvl der. Det kostede sølle 150 kr.!!! Og er superlækker, lidt stift, men har underskørt, så det er behageligt og ikke ødelægger ens nylonstrømper. Kan varmt anbefales. Det fås i flere farver, jeg valgt Ivory, som jeg tænkte var en god all-round farve. Jeg er ikke så vild med kulørte skørter.

Men sådan nogle strutskørter fylder faktisk også når de bare hænger på en bøjle, så da vi renoverede kontoret, hvor klædeskabet står, sørgede Søde Ægtemand for at der kom plads til dem. De hænger perfekt ved siden af strygebrættet og gør mig glad hver gang jeg åbner skabet:

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...