torsdag den 27. december 2012

Mere glaspynt

Sidste år viste jeg jer lidt fra min glaspyntsamling. Og da jeg jo ved at I alle spørger "har hun virkelig ikke fået noget nyt i år?", vil jeg her vise jer det sidste nye i samlingen. Da jeg har så meget, prøver jeg virkelig på at være kræsen og selektiv, for det er svært at få plads til mere, men lidt nyt kommer der ind i samlingen - sådan helt af sig selv næsten.

Jeg fik to superflotte nye af min svigerinde i år, en rævemor med sin unge:

Og en skøn pingvin med lilla halstørklæde:

Min første adventsgave fra Søde Ægtemand i år var to folkevogne i glas, som han have bestilt hjem fra folkevognsfabrikken i Tyskland (han er folkevognsmekaniker):

De er begge så fine og meget korrekte i detaljerne, jeg er vild med dem begge.

Da jeg var på tur til Wismar i Tyskland faldt jeg for disse to. Et skønt og meget detaljeret korset:

Og en stabel julegaver:
Jeg har aldrig set noget der bare mindede om dem, så de måtte med hjem.

Og denne glaskage indeni en glasklokke, den fandt jeg faktisk hos Lisbeth Dahl:

Og svanen her glemte jeg at fotografere sidste år, den er et par år gammel og kommer fra Tønder, som vi besøgte i min gamle Opel GT. Jeg var helt vild med den, men turde ikke købe den, da jeg var sikker på at den ville knække halsen på vej hjem. Men SÆ gav mig den, for han var overbevist om at den ville overleve. Det har den heldigvis gjort indtil videre:

Og denne kridhvide ægte konkylie overstrøet med masser af glimmer købte vi på Key West i februar, da vi var på tur i Florida. Der var masser af skønt glaspynt derovre, men jeg turde ikke tage det med hjem, da ens kuffert mildt sagt bliver voldtaget på hjemturen. Denne overlevede turen, og er sjov da den ikke er fremstillet, men en ægte konkylie:

I overmorgen kommer min niece, alias rengøringsfeen, og hjælper mig med at afpynte træet og hele hytten. Hun er effektiv og det er rigtig hyggeligt at gøre det sammen. Og så er det slut med jul for i år, suk! Jeg elsker jo jul.

3 kommentarer:

  1. Fantastisk! Skaffer du plads til det hele hver jul på ét træ?

    SvarSlet
  2. Jeg har det meste på en stor ædelgran i karnappen, meget overpyntet, og så har søn og SÆ indført et lille (ca. en meter) træ i entreen, hvor der kun hænger runde glaskugler. Så det er faktisk dobbelt så godt. :)

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med din folkevognsboble som julepynt! Sikke mange fine ting du viser.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...