torsdag den 29. november 2012

Søndagsæbler

Den 30. september var æblets dag på Pometet. Min lille veninde forsker i æbler og er ved at færdiggøre en PhD, og det var i år første gang at hun kunne gå med os rundt og ikke skulle arbejde. Det var en skøn dag i strålende sol:

Vi købte saft og gammeldags æblekage:

Og tre forskellige æblemarmelader, meget lækre:

Her er min lille seje professor-veninde med "hendes" træ - et Aroma æbletræ:

Og her er et udsnit af hendes plakat:

Vi smagte igen i år på en masse nedfaldsæbler. Her driller jeg drengene ved at sige at de skulle smage et utroligt sødt og lækkert æble - som så selvfølgelig var pivsurt og meget bittert. Det var vi piger ved at dø af grin over:

Og jeg købte et "søjletræ", også kaldet "ballerinatræ". Det er et sjovt kosteskaftstræ uden krone, som ikke bli'r særlig højt. Jeg valgt et Sun Cat, som skulle smage meget ala Aroma. Her ses mit private pakæsel alias Søde Ægtemand:

Det er en herlig måde at bruge efterårsdag på, så det kan varmt anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...