torsdag den 4. oktober 2012

Taylor-Burton diamanten er nu min!

Måske ikke helt, men næsten, for Søde Ægtemand forærede mig denne smukke indirekte kopi, da vi var på ferie i Harzen:

Den var udstillet i et vindue, og jeg måtte hen og beundre hver gang vi gik forbi. Et par dage efter forærede SÆ mig den, og det var en stor overraskelse, for han giver sjældent smykker. Den er utroligt smuk, og efter hukommelsen mente jeg at den mindede utroligt meget om fru Burtons. Den er fotograferet oven på et foto af den ægte vare, fra bogen om Liz' fantastiske smykkesamling.

Taylor-Burton diamanten var den gang den største diamant i privateje, og Burton måtte også slippe 1,1 million dollars for den. Han blev overbudt sit max bud på 1 million af selveste Cartier, som han købte den af senere. Den var først fattet i en ring, men den var for stor for selv Liz, så den blev senere lavet om til et halssmykke. Du kan læse mere om diamanten her.

Det gode ved mit smykke er at jeg ikke behøver være iført to bodyguards med maskingeværer for at bære den offentligt! Her ses Liz med smykket:

2 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Og sikke en sød mand, du har der. Vi vil have et foto af blogejer med den på :-)

    SvarSlet
  2. Tak Deborah. Jeg har den faktisk på her, men den forsvinder lidt i kjolen:
    http://gt-sanne.blogspot.dk/2012/09/orden-i-billeder.html

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...