torsdag den 14. juni 2012

Græsted Veterantræf 2012

Vi tog med mine forældre til Græsted Veterantræf i år, og det var bare superhyggeligt. Denne gang har jeg taget flere stemningsbilleder end billeder af køretøjerne. Det er jo mere eller mindre de samme køretøjer hver gang. Søn og hans kæreste tog helt frivilligt med. Hun havde aldrig prøvet sådan noget før, men blev overtalt af søn, som er helt vild med det. Her er søde ægtemand, mor, søn og en snip af hans kærestes kjole:

Far er vist kaffetørstig:

Og mor er ikke for gammel til stadig at agere pinup:
Det var en kæmpekaffekande der fungerede som reklame for kaffeteltet, vi lavede selvfølgelig selv kaffe i fars fine camper.

Far får en sludder med smeden:

Der var selvfølgelig stumpemarked, men det er meget sjældent der er noget til min bil. Et par specielle pærer blev det dog til:

Og mor bød på en fuldstændig fantastisk frokost:

Der manglede så absolut ikke noget.

Man kunne skrive sig på lurlisten:
Her er det søn og hans kæreste der er gået omkuld.

Træftanic var med igen i år, isbjerget er næsten smeltet foran:

I militærlejren kunne man spille cola-dam:


Og her holder Lille Dyt i rækken:

Jeg synes pladsen var lidt mere rodet i år i forhold til forrige år, hvor det var bedre opdelt i f.eks. US- og Europæiske biler. Og "krigen" var afskaffet, i år kørte militærkøretøjerne bare rundt. Men der var drive-in bio og traktortræk med gamle traktorer og dampmaskiner, som noget nyt. Og kræmmermarkedet var meget større. Jeg købte en hel del vinylplader: en trippel LP med gamle jukebokshits, et par Bob Marley plader til søn og tre dobbelt-LP'er med blandet halvtredsermusik, som jeg først så og undlod at købe og selvfølgelig fortrød. Sidst på dagen gik jeg en tur alene og tænkte at jeg aldrig ville kunne finde standen igen og hvis jeg gjorde var de garanteret solgt. Jeg fandt standen og de var der endnu, så jeg var NØDT til at købe dem, for hvad er sandsynligheden for det.

Og så købte jeg fem fantastiske gamle ALT for Damerne, som jeg har tænkt mig at scanne til jer senere.

Har I ikke besøgt Græsted Veterantræf før, kan jeg varmt anbefale det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...