torsdag den 2. februar 2012

Årets køb 2011

Jeg har tidligere kåret årets køb. I 2009 var det min lille rejsedypkoger, som trofast er med mig på alle rejser, så jeg med stor fornøjelse kan koge mig et krus the. I 2010 var det mit Pyrex målebæger, som jeg næsten bruger dagligt, det er især godt til når jeg laver latte. Dvs. tidligere har det været loppekøb som var kategorien, men da jeg ikke har defineret nomineringen præcist (og det er jo mig selv som bestemmer), tænkte jeg at det vel også kan være noget håndlavet. Det skal under alle omstændigheder bare være noget som man ikke lige har styrtet ned i Netto og købt, og det skal være noget som jeg er specielt glad for og som har gjort en forskel. Jeg har f.eks. købt mange smukke neglelakker, men ligefrem at gøre en forskel kan jeg vel ikke påstå at de har. ;)

I foråret og forsommeren gik jeg seriøst ned med stress to gange, og mistede mere eller mindre min hukommelse. Det er ikke særligt sjovt, især ikke når man er vant til at ha’ styr på tingene og kunne huske ALT. Så jeg købte mig en smuk, håndlavet notesbog på Etsy:Den er læderindbunden og papiret er håndlavet luksuspapir, og det taget i betragtning kostede den nærmest ingenting. Jeg elsker notesbøger, men når jeg sidder med en helt ny ubrugt bog, er jeg go’ til at stille alle mulige krav til hvad der skal skrives i den, at det skal se pænt ud og at der skal holdes orden. Med denne her har jeg lovet mig selv at skrive lige præcis hvad jeg føler for og har brug for. Så der er huskelister, citater, digte, strøtanker, idéer – lige hvad der falder mig ind. Og den hjalp! Den fjernede selvfølgelig ikke min stress, men den har været, og er stadig, en stor hjælp i min hverdag. Den ligger fremme på sofabordet, både fordi den pynter, men også fordi jeg på den måde hurtigt kan slå noget op eller skrive noget ned. På Etsy findes der masser af smukke håndlavede notesbøger, så er du fristet kan jeg varmt anbefale det. Der skulle være noget for enhver smag og pengepung.

6 kommentarer:

  1. Wow - hvor er den fin. Jeg er skam fristet.

    SvarSlet
  2. -> Anette, og du får kun komplimenter hvis du tager den med dig på job.

    Rigtig go' weekend til dig, du skønne quinde. :)

    SvarSlet
  3. Selvfølgelig er en notesbog det, der skal til for at redde en ordensfreak med stress. :-)

    Jeg kan godt se, at den er noget særligt, men hvis jeg forsøger at bruge den slags, får jeg stress!

    SvarSlet
  4. For resten - din you might also like-thumbnail med det fantastiske strutskørt mindede mig pludselig om denne film (Silk Stockings - en remake af Ninotchka): http://www.youtube.com/watch?v=DUY9FAqRg4I

    SvarSlet
  5. -> Rasmine, Når man ikke kan huske må man skrive ned. Det hjælper i hvert fald mig. :)

    Sikke'n yndig film, den ville jeg gerne se, men den er vel ikke til at opdrive i vore dage?

    SvarSlet
  6. Jo, men den er dyr, i alt fald på amazon:

    http://www.amazon.co.uk/Silk-Stockings-Fred-Astaire-Charisse/dp/B003ZLDDU0/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1328467555&sr=8-1

    Den har nu været sendt i tv et par gange, så man kan sikkert være heldig at optage den. I øvrigt er den ikke bare yndig - den er faktisk også temmelig morsom - ligesom Ninotchka.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...