torsdag den 15. december 2011

Jule-DJ: Croonere

Det er vist ikke den store hemmelighed længere at jeg elsker de gamle croonere fra halvtredserne. Og da jeg tidligere har leget jule-DJ for at få jer alle i julestemning, har jeg her sammensat en Christmas Crooner samling:

Nat King Coles "The Christmas Song" er min absolutte yndlingsjulesang, det bli'r simpelthen ikke bedre. Jeg ELSKER hans stemme:


Men hr. Cole har indspillet andre julesange, og denne er måske en af dem han burde ha' sparet sig: Oh Tannenbaum på TYSK:

Jeg forestiller mig ihvertfald at tyskerne klapper sig på lårene af grin.

Så er denne her en helt anden snak, her har vi Nat tilbage, som han skal lyde: The Little Christmas Tree:



Frank Sinatra er en anden af mine yndlingscroonere, her med hans udgave af Jingle Bells, som jeg ikke kan lade være med at skråle med på, når jeg er alene hjemme:


Ol' Blue Eyes har lavet mange julesange, faktisk er der udgivet utallige julealbum med ham, jeg ejer selvfølgelig en enkelt juleskive (eller to) med ham. Denne her sang er jeg også ret vild med: Mistletoe and Holly:

Prøv at lyt til teksten - bl.a.: Over-eating, merry greetings from relatives you don't know. Han har fat i noget.


Dean Martin er skøn, her med min yndlings-Dean-julesang: Let It Snow:


Og denne anderledes julebluessang elsker jeg også - lyt her til Mr. Christmas Cool himself:


Rigtig glædelig jul til jer alle. :)

3 kommentarer:

  1. Jeg kan også godt lide croonerne fra 50'erne, men ikke, når de synger julesange - bortset fra én.

    SvarSlet
  2. -> Rasmine, og hvilken een er det så? Nu er jeg jo nysgerrig. :)

    SvarSlet
  3. Det ville du vide, hvis du læste min julekalender ;-)

    White Christmas med Bing Crosby, selvfølgelig!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...