torsdag den 22. juli 2010

"Staycation"

Jeg er hjemme igen.
Det har jeg faktisk været siden i søndags, men det har jo ved gud ikke været vejr til at sidde og svede inde foran computeren. I stedet har jeg siddet i min skønne gamle gyngesofa og strikket, jeps, strikket!
Jeg har været en smule rundtosset af varmen og ikke orket ret meget andet end at slappe af i skyggen. 25 grader og overskyet er meget mere mig, men jeg skal ikke klage over at vi endelig fik sommer.

Jeg fik strikket mit bolero-sjal færdigt på under to uger i min ferie, jeg er MEGET stolt af mig selv. Skal nok se om jeg kan få taget et billede, men ellers er det helt magen til dette, bare gråmeleret:
Det blev superfint og jeg er vildt glad for det.

Jeg har købt ind til endnu en cardigan, mørkerød, som jeg mangler i min samling - det var min svigerinde som lokkede, ahem. ;)

Nå, tilbage på sporet - "staycation", hvad i alverden er det? Det er en sammentrækning af de engelske ord "stay" og "vacation", altså man holder ferie hjemme. Helt sikkert noget finanskrisemode, men vi har faktisk praktiseret det i årevis uden at vide at der var et smart ord for det.

For 11 år siden fik jeg mit livs største gave - et sommerhus på Møn! Og når nu vi er så priviligerede at eje et sommerhus som nærmest ligger på en af Danmarks bedste strande, jamen, så ville vi da være nogen skarn hvis ikke vi brugte det. Så for mange år siden indførte jeg at hveranden ferie skal holdes i sommerhuset, for jeg kan godt nøjes med at komme over grænsen hvert andet år.

Har du lyst til at læse historien om hvordan jeg fik mit fine lille sommerhus, kan du gøre det her.

Jeg håber jeres ferier også har været fantastiske! :)

2 kommentarer:

  1. Velkommen tilbage, og til lykke med strikkebedriften! Men nu går du ikke hen og bliver en af de der strikkenørder, vel?

    Har du også et billede af, hvordan dit næste projekt kommer til at se ud?

    SvarSlet
  2. Bare rolig, Rasmine, strikkenørd det bli'r jeg helt sikkert aldrig. Jeg er bare så overrasket over mig selv, at jeg er nødt til at prale lidt. Jeg havde aldrig troet at jeg havde hverken evner eller tålmodighed til at udrette det jeg allerede har udrettet.

    Jeg tror der kommer et lille blog indlæg om den røde trøje. Jeg samler nærmest på cardiganer, da jeg synes de er utroligt anvendelige: jeg bruger dem som trøjer om sommeren og som bluser om vinteren, hvor jeg knapper dem. Jeg har en knaldrød cardigan, men har tit brug for en mørkerød, og det kunne da være skægt at strikke den selv. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...