lørdag den 12. december 2009

Jule-DJ: Nostalgisk julemusik

Jeg er jo julebims. Men hvorfor er det lige at jeg er det? Jeg tror det er stemningen, hyggen, samværet med gode venner og familie, lækker mad, hjemmelavet guf, pynt, farver og glimmer - og ikke at forglemme ... musikken. Jeg kan ikke leve uden musik, og jeg har muligvis tidligere givet indtryk af at ha' en skrækkelig musiksmag - det synes jeg nu ikke selv. Faktisk har jeg en meget bred musiksmag, jeg kan li' det meste, undtagen moderne jazz, hiphop, house og rap. Jeg kan rigtig godt li' rock, og sværmer også meget for 50'ernes rock'n'roll. De sidste par år har jeg nydt 40'ernes swing meget: Nat King Cole, Frank Sinatra, Dean Martin, Bing Cross, Ella Fitzgerald, Peggy Lee, Doris day - så kan jeg kombinere det med julemusik, så bli'r det ikke bedre. Jeg har tænkt mig at være jule-DJ de næste par dage, og vil lægge ud i den nostalgiske ende. Videoerne er ikke valgt pga. af videoen, men pga. musikken, så synes du videoen er jammerlig at se på, så luk øjnene og nyd musikken. Here we go:

Vi lægger ud med min absolutte yndlingsjulemelodi - jeg smelter når jeg hører hr. Coles stemme:


Frank Sinatra er bare fantastisk:


Vidunderlig sang - vidunderlig stemme, jeg elsker Dean Martin:


Bing Crosby stemme er fantastisk, men jeg vil ikke spille White Christmas for jer, for den er simpelthen så voldspillet at ingen orker den mere. Denne er temmelig ukendt, men utroligt sød:


Verdens bedste udgave af "Sleigh Ride" - der kører en hel lille film inde i mit hoved, når jeg hører den:


Der er ikke mange julesange med fru Fitzgerald, denne er ikke særlig kendt, men jeg synes den er skøn:


Ingen kan synge Santa Baby som Eartha Kitt, selv Madonnas version blegner:


Og nu vi er ved originalversionerne, Brenda Lees udgave er den bedste:


Ingen jul uden Elvis - det lædertøj, suk altså!:


Nu håber jeg det begynder at ligne jul for dig også efter at ha' hørt ovenstående og Perry Como:

2 kommentarer:

  1. -> Rasmine, TAK! :) Jeg håber der var noget for din smag. Jeg opdagede lige en fejl ud under Bing Crosby, så lyt lige den også.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...