onsdag den 22. april 2009

Fantastisk fredag!

Jeg startede jo nyt job den 1. april, og denne gang havde jeg sat forventninger meget lavt, for så hellere at blive positivt overrasket. Som en del vil vide har jeg været plaget af tre dårlige jobs i træk. Der har været en skønsom blanding af psykopatiske chefer, kølige kolleger som holdt mig (og andre) udenfor deres fællesskab, seriøs underbemanding hvor jeg bogstaveligt talt var ved at knække sammen af stress og det stik modsatte: hvor der absolut intet var at tage sig til - udover at skæve op til uret hele tiden og håbe på at der var gået mere end ti minutter siden jeg sidst gjorde det. For ikke at tale om chefen som totalskadede min bil og ikke ville betale! Ingen af delene var særligt sjove. Og hver gang er jeg blevet lovet et job, som jeg aldrig fik. Så jeg holdt modet højt denne gang og tænkte at man plejer at sige ”alle gode gange tre”, så jeg siger alle dårlige gange tre – NU må det være min tur til at få et godt job!

Så selv om mit nye job lød rigtig godt, holdt jeg forventningerne nede og tog det roligt - det er nok noget med at ”brændt barn lugter ilde”. Men jeg er faktisk blevet positivt overrasket! Jeg har nu været her i tre uger, og hele huset er gennemsyret af go’ stemning, alle er glade og hjælpsomme, selvom nogen af dem er gevaldigt pressede. Jeg har fået en fin introplan og har snakket med mange forskellige mennesker, hvoraf flere af dem uafhængigt af hinanden har sagt at ”her er der ikke noget fnidder i krogene” – se det passer mig fint, for det hader jeg og har været lidt for plaget af tidligere. Jeg er mere til ”så spyt dog ud hvis du har noget på hjerte”! Nå, i fredags var jeg så inde hos min direktør i forbindelse med min introplan, og der blev jeg grebet – lige præcis der gik det positive op for mig. Leif fortalte mig en go’ historie, som jeg ikke kan være mere enig med ham i. Alle de værdier og visioner han fortalte mig om kunne jo sagtens ha’ været varm luft, men det er jeg sikker på at det IKKE er, for hele huset er gennemsyret af det.
Jeg fik også en lille bog af ham, som alle nye medarbejdere får – og jeg ELSKER jo bøger. Så den glæder jeg mig meget til at læse:

Leif har lavet et nyt omslag til bogen, som passer til firmaets vision:
Klik begge billeder op i stort format, så du kan læse dem.

Jeg gør det SGU!
Jeg tør tro på at jeg denne gang har fået mig et godt job! :)

4 kommentarer:

  1. Jeg krydser i ånden både fingre og tæer de næste tre måneder!

    SvarSlet
  2. TAK, Rasmine. :)

    Jeg glemte faktisk at nævne at mit nye firma to år i træk er kåret som trediebedste arbejdsplads, og mange af mine kolleger har været der en del år - det tyder da meget godt.

    SvarSlet
  3. Ih hvor lyder det dejligt, Sanne! Pyha, sikke en lettelse. Tænk at du er ansat hos Leif - han har jo med til mange af vores blogtræf :-)

    SvarSlet
  4. Tak, Madame. Ja, jeg har også fundet ud af at han har en super-blog. Jeg håber jeg snart kan komme med til et blogtræf. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...